11 Şubat 2013 Pazartesi

SEVGİLİ RAUF DENKTAŞ


H.Çiçeksever — 15 Ocak 2012
SEVGİLİ  RAUF DENKTAŞ
 
Yarın sabah yola çıkmak için valizlerimi hazırlıyordum ki, gecenin ilerleyen dakikalarında  aldığımız  acı haber üzerine  anılarım tazelendi büyük acı duydum.Benim gibi sade bir vatandaşla ne anısı  olabilir ki diyeceksiniz değil mi?
1974’te Başlayan Kıbrıs barış harekatından hepimiz çok etkilenmiştik hatırlarsanız. Rauf Denktaş’ı Kıbrıs Davasına hayatını adayan adam olarak tanımıştık. Bir gün kitapçıda “Fatiha’nın Kırk Yorumu “isimli kendi yazdığı kitabı görüp almıştım. Önsözünü okuduğunuzda çok etkileniyorsunuz.
Yıllar sonra 1999’da Samsun’da karşılaştık.  Samsun Üniversitesinde konferans varmişti.. O dönemde Samsun  Garnizon Komutanı olan Paşa, Kıbrıs’a ilk paraşütle atlayan birliğin komutanıymış. Konferansta anılarını paylaştılar, paşa ağlarken herkes çok duygulanmıştı.
Konferans sonrası yanına yaklaştım ve elimdeki eski kitabını gösterdim ve imza rica etmiştim.
Samsun’da 1994’te emekli olduğum zaman ülkeme karşı görevlerim bitmemiştir diyerek yola çıkmış, Büyük araştırmalar özverili çalışmalar sonucunda sergiler hazırlamış, dokuz defa yurdun çeşitli yerlerinde açmış biri olarak  serginin kitap olması gibi genel bir istek doğdu.  İnsan bir kere yola çıktı mı su üstünde bile yürüyor. Kitabımın ön sözünü yazmaya kimseyi layık göremedim ve Rauf Denktaş’tan bir mektupla rica ettim.
En kısa sürede cevap vermek nezaketini  göstermekle aslında en büyük insan olma özelliğini gösteriyordu. Ben kimim, ne  önemim var ama O büyük insan,  sade  bir insana bile değer verecek kadar yüce bir ruha sahip.  KKTC  Cumhurbaşkanlığı forsuyla  gönderdiği  yazısındaki tarih bile benim için ilginç: 9 mayıs 1999. Diyor ki;
Sayın Hatice Çiçeksever
                Göndermek inceliğinde bulunduğunuz  “19 Mayıs 1919 Kurtuluş Savaşı- 19 mayıs 1999 Kültür savaşı”adlı eseriniz için içtenlikle teşekkür ederim.
                Gençler için çok yararlı bir rehber olabilecek güzel sözlerden oluşturduğunuz bu demetin uzun yıllar okunacağından eminim. Sizi kutlarım.
Saygılarımla, Rauf R. Denktaş-KKTC Cumhurbaşkanı
Hayatımın en anlamlı en büyük armağanı işte bu yazıdır.
Kendisini yakından tanıyan bir dostum anlatmıştı. Kendi makamına ve evine her giriş çıkışta, kapıdaki görevliye  kimliğini mutlaka gösteriyormuş. Mütevaziliğe bakınız!
Küçük coğrafi bölgenin Büyük İnsanı. İnsanların en büyüğü. Sıradışı bir kimlik. Hayatını Kıbrıs’ın haklı davasına adamış,  değerli bir  Hukuk ve Devlet adamı.Kıbrıs davasına baş koymuş, dünyaya şahsiyetli bir duruş sergilemiş, ölünceye kadar bu davaya gönül vermiş bir lider.
Türkiye, bu bölgede tarihin akışını değiştiren, Atatürk’ten sonraki   en yüce  yürekli, nazik, alçakgönüllü, sevecen, zeki, yorgun  bir dava adamını   kaybetti.
Milletimizin başı sağ olsun.Nurlar içinde yatsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder