11 Şubat 2013 Pazartesi

İSLAM NEREYE GİDİYOR?


H.Çiçeksever — 21 Temmuz 2012
İSLAM  NEREYE GİDİYOR?H.Çiçeksever’den..
 
Dünya üzerinde son yıllarda, görünen ve görünmeyen, erozyona uğrayan, yıpranmış veya yıpratılmış, yolundan yön değiştirmiş bir İslam algılamasıyla karşı karşıya olduğumuzu inkar edilemez bir gerçek. Bu yanılsama içinde doğup büyüyenler  gayet tabiî ki durumun farkında değiller. Mübarek Ramazan’da DÜŞÜNMELİYİZ???  
Kapitalizmden kaynaklanan Sosyal bir hastalık olduğu muhakkak fakat madde ve para çokluğu ayıpları örttüğü için insan büyük bir  aldanış, umursamaz bir yanılgı içinde olduğunun farkında değil!.Çünkü  paralı ve diplomalı CEHALET sardı etrafımızı.
İsmimi Arapça koyacak kadar İslam’a gönül vermiş bir ailede, hacı-hafız kızı olarak beş kardeş, sağlıklı, yetenekli,başarılı, disiplinli, helal lokmayla  büyüdük. İslam’a uygun yaşam zemini olan(cami-müstakil evler-çeşmeler-doğa-deniz-tarih iç içe olan ) Sinop merkezinde o atmosferi soluyarak 7 yaşında  namaza başladım, kul hakkı -gönül hakkı  ve haram lokmadan şiddetle sakınmayı küçük yaşta içselleştirdik. Vermek ve mütevaziliği esas alan bir kültürle yoğrulduk. Hayatın sonunda Allahın her kuluna bahşetmeyeceği özel lutuflarıyla ödüllerimi aldığımı söyleyebilirim..
eski sinopeski sinopeski sinop çeşmesi
Mısır’da Ramazan yaşadım, Hüsnü Mübarek’in komşusunda iftara gittim. Londra Müslüman camiasını yakından gördüm, Canary Wharf ve Portland’ta (zengin mekanlar) tervilerine katıldım, pek çoğuyla sohbet fırsatım oldu. Amerika-Atlanta’da camiye gittim, yakından inceledim. Arap -Vahabi Müslümanlığının egemen olduğunu gördüm.
Türkiye’nin en genç hacca giden sıfatını taşıyan babam yaşlılığının son yıllarında Samsun-Atakum’daki evimizde bizimle yaşadı. Çok güzel yapılaşmış bir sahile sahip olan  Atakum’da   yürüyüşe çıkıyorduk. Kumsalda çarşaf altından sevişenleri gördükçe artık açık gezenlere kızmıyor, bu tabloya baktıkça  her gün dertleniyor, endişelerini dile getiriyordu.
eski bir düğün resmieski ilk okul talebelerihacı babalokma tatlısı-zeytinyağlı dolma“Biz böyle Müslümanlık görmedik evladım. Gerçek  Müslümanlık Atatürk zamanındaydı , Atatürk evliya bir insandı. Allah razı olsun bize doğruyu göstermiş. Bu ne iştir bilemedim”
Bir gün dedim ki; baba peki  bu gördüğün Müslümanlık halini nasıl izah edeceksin? Kendi bilgi diliyle dedi ki (yıl: 1999); “kızım din zayıflıyor, bunlar onun işareti..”

Babam 2001 yılında evlatlarının arasında özel işaretler göründüğü bir atmosferde Ankara’da vefat etti. Aşağıdaki bilimsel izahı okuyunca sizlerde benim gibi babama hak vereceksiniz.!!!
Atatürk hiçbir zaman dini siyasete alet etmemiştir. Getirdiği eğitim sistemi, devlet alt yapısıyla İslam’ın temelini yani “zeminini” hazırlamış eşsiz bir liderdir. Liderler peygamberlerin mirasçılarıdır. Peygamberimizin; “Güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim” amacına ulaşmak için O’nun misyonunu yüklenmiş  büyük devlet adamı, samimi dindardır  Atamız.
Fakat bu olguyu  bugünkü “dincilere” asla izah edemezsiniz, kavrayamazlar. Neden mi? Çünkü bugünkü manzara gerçek İslam’a uymuyor da ondan. İşte  bilimsel izahı;
“ Prof.Dr. Hakan Yavuz; (8.Ağustos.2010)Türkiye’nin geçirdiği dönüşümü; Türkiye’de İslami kesim “Protestanlaşıyor ve İslamsız bir İslam oluşuyor” şeklinde yorumluyor.

ABD’deki Utah Üniversitesi Siyaset Bilimi Bölümü’nden Prof. Hakan Yavuz’un değerlendirmeleri şöyle:İslam Protestanlaşıyor.
Yani bugün ‘İslamsız bir İslam’ görüntüsü ortaya çıkıyor. Yani, ahlak, etik, hak-hukuk değerlerinden soyutlanmış bir İslam. Tamamıyla şekle dayalı ve tüketim araçları haline dönüşen bir İslam var.
Türkiye’de İslam’ın şartı ikiye indirgenmiş: başörtüsü ve içki içme.  Weber’e göre Protestanlık kapitalizme yol açmıştı. Burada ise, Protestanlaşmaya yol açıyor. Burada, kazanan kapitalizmin mantığı. Türkiye leblebileşiyor.
Amerika’nın yeni stratejisini bilim adamları şöyle açıklıyor: İslâm’ı, kendi içindeki tarihi düşmanlıkları kaşıyarak, birbirine karşı çarpıştırmak ve içerden çökertmek.
“Uyanınız, uyandırınız, hala uyanmıyor musunuz? Uyanmayan kavimlere lanet yağdırırım…”Kur’an ayetidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder