12 Şubat 2013 Salı

LEVENT KIRCA ve MİZAH


H.Çiçeksever — 15 Ocak 2013
LEVENT  KIRCA  ve MİZAH..H.Çiçeksever’den
 
Londra’dan gelir gelmez ayağımın tozuyla, kış kıyamet demeden bugün Levent Kırca’nın kitap imza gününe gittim. Beşiktaş Kabalcı Kitapevi’nin  Amerika’daki  kitapçılar gibi,  hem kafe hem kitapçı konseptindeki hoş bir bölümünde masa hazırlanmıştı.  Kendi gibi kitabının ismi de insanı güldürüyor: “Önüm Arkam Sağım Solum Dönek.” Değer verdiğim bir sanatçı olmasının yanında  Samsun’lu olmasının yakınlığıyla ilk defa kitabı imzalatan ben oldum. Eve dönünce bir solukta okudum ve  gülmekten kırıldım. Aynı jenerasyondan olmamız pek çok ortak yaşanmışlıklarımızı  dile getirmesi beni çok eğlendirdiği gibi sanatçının ne kadar ilkeli ve dürüst bir insan olduğunu tanıdığımda  bu  insanların bitmediğini görmekle ümidim tazelendi.
Gerçekten her türlü zorluğa rağmen sanat yapmak, ilkeli bir sanatçı  olmak hele bu ülkede kolay bir iş değil.  Halkın gönül tercümanı olan siz sanatçılar  olmasanız biz ne yaparız dedim, yanındaki bey; “yalnız kalırdık” diye cevap verdi. Wimbledon’da daha birkaç gün önce Pamuk Prenses ve Yedi Cüceleri oynayan Priscilla Prisley’in oyunundan sonra bizim sanatçıların mücadelesini görünce insan bir iç geçiriyor inanın. Ve kendisine Wimbledon tiyatro biletimi kitabımla birlikte armağan ederken dedim ki; bunlar masallarda yaşıyor sizler nelerle mücadele ediyorsunuz.
nm-arkam-sam-solum-dnek634029levent kırca- berna çiçeksever
Mizah; “bir şeyler aksamaya başladığında ortaya çıkar” diyen L.Kırca,Samsun’lu öğretmen bir anne ve ressam bir babanın oğlu.  “Bir  zamanlar sözün senet olduğu ülkemizde bugün sözler yerlerde sürünüyor. Kimsenin sözüne güvenilmiyor. Dahası ortalık döneklerle dolu.Ülkemizde artık söz gümüş sukut altın değil. Sukut korkaklık, söz kelle pahasına. Ne mutlu doğru bir söz için kelle verme cesareti gösterenlere diyen  sanatçı; 46 yıllık sanat hayatı boyunca gözlemlediklerini, deneyim ve düşüncelerini sanatçı sorumluluğuyla okurlarıyla paylaşıyor.
Kitabından ilk öğrendiklerim komik lisanıyla Sandviç kelimesinin doğuşu. Politikacıların dilimizi kötü kullanması, yaşadığı polis-kanun işleri  beni bir hayli  güldürdü. Demirel ve Özal’ın sanatçıya olan hoşgörüsü  takdire şayan. Ve bu insanlar her şeye rağmen dürstlükten ayrılmadan, yaratıcı, üretici, sosyal sorunları dile getiren sanat yapmak yolunu seçiyorlar. Gerçek sanat bu işte.
Çok eğleneceğiniz bu neşeli kitabı  tavsiye ediyorum. Mizah zeka işidir, akıllı insanı güldürmek ise kolay değildir. İyi ki varsınız Levent Kırca, çok ve hoş  yaşayın! Allah enerjinizi eksik etmesin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder