11 Şubat 2013 Pazartesi

CANARY WHARF-BUZ FESTİVALİ


H.Çiçeksever — 15 Ocak 2011
MEDENİYET SANATLA BAŞLIYOR..H.Çiçeksever’den..
 
İnsan ruhunun en büyük ihtiyacı:Sanat,
Medeniyet demek: Sanat
Yükselen  aklın ürünü:  Sanat
İnsanın ruhsal eğitim ve terbiye  yolu: Sanat.
Uygarlık  Sanatla devam ediyor, uygarlık sanatla yaşıyor, sanatla ölümsüzleşiyor.
Bugün Londra’nın en meşhur  Finans merkezinde bulunan cam gökdelenlerin ortasındaki Canada Square Park’ ta  ICE RINK  kurmuşlar,  her gün kayak yapanlarla dolu. Bu gün parkın yanında LONDON ICE SCULPTING FESTIVAL   buz fesitvali yapılıyordu.  Saat 3 te başladı. Hava soğuk ama yine insanlar incecik şık giysiler içinde, biz de üşümedik. Buz kalıplar geldi, testere ile keserek işe başladılar. Konu Pedal Çevirme.  Yani maddi ve manevi anlamda yorumluyorlar. Afrikalı bisiklet yaptı, koptu, yapıştırdı. Macar, at üstünde yaşlı bir adam yaparak dedelerinin pedalının at olduğunu gösterdi galiba atalarının atla geldiğini göstermeye çalıştı.  En güzel onun heykeli  oldu. Hepsi ter su içinde kaldılar. Hem seyrediyoruz, hem insanlarla birlikte kahvelerimizi yudumluyoruz. Kahveler, biralar elinde insanlar  resim çekiyor, ilgiyle izliyorlardı.

Fransız  sanatçının pedalla bütünleştirdiği konu dünya enerji kullanımı hakkında. Çok beğendim ve Sinop’u düşünerek resimleri gönderdim. Diyorki;
“Benim tasarımım akıllı tarfik lambası
Kırmızı- Nükleer Enerji, DURUN LÜTFEN!
Sarı - Fosilden üretilen enerji, DİKKATLİ OLUN!,
Yeşil- Dönüştürülebilir enerji, DEVAM EDİN LÜTFEN!
Bu bölgeye ait haftalık broşür çıkıyor, bir dolu aktivite görülüyor. Her gün sokağa çıkmak için bir amacımız oluyor. Hayat aktif, çalışmak ve  hoş geçiyor.Fakat yazılarımda anlatmaya çalıştığım Chelsea ve Canary Wharf gibi sanmayın her yeri.  Dün  uzak bir yere gidiyordum tren değiştirmek zorunda kaldım. Yolcuları görseniz, fakir, eğitimsiz oldukları her hallerinden belli, insan farkı görünce üzülüyor. Özal gibi: ben zengini severim demek geliyor insanın içinden. Zenginden amaç aslında yaşam seviyesi, yaşam kalitesi yükseklik anlamında diyoruz tabi.
Yaşadığınız toprakların değerini bilin, betonlara teslim olmayınız. Sahip çıkmak sevgiyle, büyüyen beyinlerle artılar kazanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder