11 Şubat 2013 Pazartesi

SAPPHİRE-İSTANBUL

56. KATTAN İSTANBUL..H.Çiçeksever’den..
56.KATTAN İSTANBUL'U İZLİYORUM GÖZLERİM AÇIK!!!
“Gördüm gördüm neler gördüm…” diye başlayan masallar gibi bugün 56. kattan neler gördüm.Taş yığınlarını gördüm. Norveç Bergen tepesinden, Danimarka kulelerinden, Amerika Empaire State’den gördüklerimi göremedim.
Beğendin mi derseniz neyi diye sormak lazım. Yer altı ve yerüstü varlıklarıyla, “ taşı toprağı altın” olan İstanbul, daha zengin olmak uğruna Ormanları kemire kemire gökdelenlerle doluyor. Geleceği düşündüğümde bu anlayış bana acı veriyor.
Ülkemizin gelişmesi açısından güzel görüntülere ihtiyaç olduğuna göre seyir terasına iyi gözle bakıyoruz. Kız Kulesi, Ayasofya, Bozdoğan Kemeri, Dikilitaş ve benzeri pek çok tarihi yapıyı, iki kıtayı, iki denizi ve iki köprüyü aynı anda görme fırsatını yakalıyorsunuz. Topkapı Sarayı siluetiyle birlikte Sarayburnu’nu görmek İstanbul heyecanı veriyor.
7 tepede 7 camisiyle ünlü İstanbul…
İki Kıtayı ve kültürleri birleştiren dünyada eşi olmayan Boğazıyla ünlü İstanbul…
Golden Horn Altın Boynuz Haliçle tarihe geçmiş İstanbul…
İnci gerdanlık Boğaz köprüleriyle ve köylerden oluşan metropol İstanbul…

Süleymaniye’de Bayram Sabahı’yla şair, yazar, sanatçılara ilham kaynağı İstanbul…
Kapalıçarşı-Mısır Çarşısıyla tarihte ilk Alışveriş Merkezi örneği, Mall örneği sahibi İstanbul…
Bugün yepyeni bir İstanbul’a 56. kattan ne gördüm delisi gibi bakanlarla birlikte bakınıyoruz. Kentin önemli alışveriş bölgesinin ortasında geleneksel ile çağdaşı buluşturan Sapphire Çarşı’nın iç tasarımında “İstanbul’un en yüksek noktasında İstanbul’un Yeni Geleneksel Çarşısı” temasıyla reklam yapılıyor.
2001 yılında Amerika- Atlanta’ya oğlumu görmeye gitmiştim. New York’u görmeden dönme diyerek beni Atlanta’dan New York’a gezmeye götürmüştü. Hiperaktif yaşam hayatı insanı çok etkileyen New York’ta görülecek şey çoktu. Yıkılan ikiz kuleler ve Empire State kentin adeta simgesiydi. Kuyrukta bekleyen turistlerle birlikte kuleye hızlı asansörle çıktık. Etrafı seyretmek müthiş bir duyguydu. Amerika yeni kıta, her şey modern, aklın son ürünlerini bu kıtada görmek mümkün.
Empire State Building, New York’ta bir gökdelen. Manhattan, Fifth Avenue’de 33. ve 34. caddelerin arasında bulunuyor.ABD’nin en yüksek ikinci binası olan Empire State Building, Dünya’da da tek başına yükselen en yüksek üçüncü yapıymış. Kışın, bazı günler, alt katlarının hizasında yağmur yağarken en üst katına kar yağdığı görülmüş.
Mısır’da Keops Piramidi, 100 bin kişi çalıştırılarak 20 yılda, Ayasofya, 1000 kişi çalıştırılarak 5 yılda bitirilmiştir. Empire State Building’in inşaatı ise sadece 18 ayda bitirilmiştir. Eski çağlarda çalışanların tamamına yakını köle olduğu için işten çıkmak gibi bir durum sözkonusu değilmiş. Ayrıca Empire State Binası New York’ta çekilen bazı filimlere ilham kaynağı olmuştur.
Sapphire ‘in özellikleri şunlar: Dünyanın 97. yüksek binası- Türkiye ve Avrupa’nın en yüksek binası-165 bin metrekare inşaat alanı- 46 bin metrekare alışveriş merkezi-261 metre yükseklik-236 metrede Seyir Terası-200 metrede bahçe keyfi- 163 metrede golf- 56′sı zemin üzerinde olmak üzere toplam 66 kat

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder