11 Şubat 2013 Pazartesi

OZAN DİLİNDEN ÜLKEMİZ


H.Çiçeksever — 11 Mayıs 2010
 
“Devlet malı deniz yemeyen domuz…” diye başladı bu işler.Dürüst insanlar domuz,en baştan en sona yiyenler adam!!! İnşallah böyle gelmiş, böyle gitmez…
Sanatçı duyarlı insan demek. Sanatçı alnında ışığı ilk hisseden insan demek..Sanatçı üreten, yorulan toplumla paylaşan  emekçi  demek..Her dönem ozanlar  toplumun dertlerini sanat yoluyla dile getirmişlerdir. Kimisi kitap yazmış, kimisi türkü yazmış, kimisi resim, heykel yapmış, kimisi şiir, şarkı yazarak dertleri herkesin dinleyebileceği hale getirmişler.İşte çeşitli dönemlere ait ozan dilinde ülke gerçekleri;
Sebahattin Ali(1950) ..Görmek istersen denizi, gökyüzüne kaldır başını,
Deniz gibidir gökyüzü, aldırma gönül aldırma…
Barış Manço; (1960)…Ali yazar, Veli bozar, küp suyunu çeker azar azar..
Üzülmüşün neye yarar, keskin sirke küpüne zarar..
Yaşam dediğin kısacık bir çizgi,namus, şeref, onur hepsi güzel amma
En önemlisi helal alınteri…
Erkin Koray; (1968) Böyle gelmiş böyle gidecek korkarım vallah..
Dostsuz, çaresizlik fesübhanallah..
Sağdan soldan estarabim, estarabim…ye babam ye ye doymasın…
Cem Karaca: (1990)Burada, orada hep aynı barlar
Hep aynı yarım porsiyon aydınlık,Aynı çehreler, aynı laflar..
Vallahi hiç değişmemişsiniz..
Şeref Oğuz:(1996) Yoklukta eşitlik, varlığa karşıtlık
Adalet dağılmış, haksızlık çoğalmış, Pranga Ankara, palavra Ankara
Selda : (1970)Alıp kaçıp soyanlara, yuh nefsine uyanlara yuuuuh!
Sade bir vatandaş Salih Sefer ; “Talanı Gördüm” diyor..
Tepelerde şenlik orta curcuna
Kimi helal kimi koşar vurguna
Arada ezilmiş garip yorguna
Yum gözünü diye vuranı gördüm
Dağılmış yuvası canından bezen
Ayağında postal perişan gezen
Götüren yaşıyor böylemi düzen
Altından bezini satanı gördüm
Uyur gezer olsak bakan göz görür
Hakkın adaleti birgün dürülür
Uyansa şehitler bir daha ölür
Hakka haval edip batanı gördüm
Utanmaz olur soysuzdan arın
Üşüsende temiz bir beze sarın
Güneş doğar yakın belkide yarın
Gözleri umuda bakanı gördüm
Siftahı bilmeden dükkan kapatan
Elinin emeği örsünü satan
Kimi kokteylerde kimi aç yatan
Eşe dosta dolar saçanı gördüm
Salih der toprağı orman satanlar
Servetine haram servet katanlar
Vatan için şehit olmuş yatanlar
Üstünde ihanet talanı gördüm…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder