11 Şubat 2013 Pazartesi

"GİT GİT ANADOLU GRUBU"....

Genel H.Çiçeksever — 24 Ocak 2012
“GİT  GİT  ANADOLU  GRUBU” H.ÇİÇEKSEVER.
Bıçak kemiğe dayanmışken, İnsanlık onurunu korumak için ;
Bu kadar yaratıcı.! Bu kadar medeni.! Bu kadar sanatsal.!
Bu kadar kibar bir tepki veren millet var mı acaba? Kocaman TEBRİKLER! Gerze Korosuna.
Kim düşündü?  Kim şarkıyı seçti?  Kim sözleri yazdı? Brovo  doğrusu!

“Git, git, git  Anadolu Grubu, biz Termik istemeyiz
Bize Gerzeli derler, biz yeşili severiz.
Gerze’nin kadınları, Yaykıl’ın kadınları  korkuttu Tuncayları
Bize bir avuç dedin, Biz avuca sığmayız.
Yaykıl’ın çadırları gece gündüz nöbette
İsyan ateşi yaktık, Termiğe  git  işaret…”
Bu akşam Sinop’tan  bir e-mail aldım. Anadolu Grubunun Gerze’de yaptırmak istediği Termik Santrale karşı Gerze Direniş Korosundan Tin Tin Tinimini Hanım türküsü versiyonunu  büyük bir heyecanla  dinledik. Hayran olmamak imkansız, ellerine gönüllerine sağlık.
Toplumun bilgi ve bilinçlenme düzeyindeki artış sürecinde, duygu merhamet dilenme çağının  geride kalmaya başladığının ve onun yerine akıl ve demokratik hakların kullanım çağına girdiğimizi görüyoruz.
İnsan içindeyken bazı şeyleri çok net anlamayabilir. Londra’dan bakıyorum ve bir o kadar daha harika görünüyor bu tepki. Neden mi?  Londra’da  dünyadan her çeşit millet görmek mümkün. Sorunlarını veya politik dertlerini dünyaya duyurmak için gösteri yapma imkanı tanıyor bu ülke.  Protesto ve  gösterilerin ana noktası dünyaca ünlü Hyde Park oluyor. İnanın kaç defa benzer gösterileri izledim, yakınlarına kadar gittim, baktım.. Fakat Gerze’nin koroyla yaptığı bu tepki kadar medeni olanına rastlamadım.
Bilgi-beyin  çağının dili sanat, öğretmeni sanatçı olacaktır diye meşhur sözümü sık sık tekrarlıyorum her yerde. Ama ne yalan söyleyeyim toplumsal bir olayın sanatla tepki verileceğini böylesine düşünmemiştim. Haklı davalarında  kolaylıklar diliyorum.
Gerze’nin Cengiz Oğuz gibi bir bekleyeni, bir babası var. Gerze okuma oranı olarak yüksek bir ilçemiz. Tepkilerin estetik oluş kaynağı bunlar. Sahibi olmak, sahiplenmek  önemli bir güç. Yaşamak mı, ölmek mi karar vereceğiz. Sonra da kalkıyoruz Kanserden, şundan bundan   devamlı şikayet ediyoruz.
Asırlardır, dertlerini, acılarını sıla özlemlerini şarkı ve türkülerle dile getiren bu millet yine aynı yolu seçmek bilgeliğini göstermiş. Bindiğimiz dalı kesiyorlar, direnişçiler sağ olun, var olun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder