30 Mart 2015 Pazartesi

“AĞAÇ GÜZELDİR”- DÜNYA AHŞAP GÜNÜ

Bugün 28 Mart, Nişantaşı’na çıkmıştım, müzik seslerinin olduğu yere geldiğimde, Nişantaşı Sanat Parkı’nda  renkli neşeli  kalabalıkla karşılaştım.  Can Yücel’in söylediği gibi burada herkes müzik diliyle  kendi rengince konuşuyordu.
Biz programın başını kaçırmıştık. Çevremizdeki gençlere nereli olduklarını sormakla meşgulken sahneye Lübnan grubu çıktı, müthiş bir ritim  eşliğinde gençler tempo tutarken harika  bir performans sergilediler.
Şişli Belediyesinin düzenlediği, Geleneksel ahşap enstrümanlar eşliğinde dünya müziği ziyafetinde buldum kendimi. Meksika, Lübnan, Yunanistan, Çin, Kanada, Hindistan, Mali gruplarının özel seçilmiş nefis performanslarını  büyük bir zevkle dinledik.  Hatta Hindistan grubunun sufi müzik parçasındaki ya Ali sözleri, yüksek oktavlı sesi ve enerjisiyle, melodi,  ritim, tempo beni bile dansa kaldırdı.

 Dünyanın evrensel dili müzik, İstanbul’a barış köprüsü müzikle kuruldu diyen Mali heyetinin başkanına Atatürk’ün “Yurtta sulh-Cihanda sulh” sözünü o gürültü arasında anlatmaya çalıştım,  ne anladı bilmem ama sahneye çıkıp ; “Atatürk, barış için müzik diyor” dedi ve alkış aldı.…

Ahşap enstürümanlar, hurdy gurdy, didgeridoo, kora, balafon, djembe, dundun, uilleann, rondador, pipa, morin khuur, conga davulu, alphorn,  gibi müzik aletleri eşliğinde Afrikalının su kabakları üzerine konmuş tahtalarla piyanodan daha mükemmel ses çıkartan enstrümanıyla  konserde  renk, dil, din, ırk ayrımı olmadan müzik aşkıyla sanat diliyle insanlar birleşiyordu. Barış tohumları atılıyor.
“Güneş doğudan yükseliyor!!!''
25-30 Mart 2015 tarihleri arasında “Dünya Ahşap Günü” etkinlikleri  workshopları, Çiftecevizler Parkı açılışı ve Halil Rıfat Paşa Parkı’ndaki fidan dikim etkinliği, 50 sanatçının katıldığı ahşap heykel çalışmaları, “Ağaç İrfan” tiyatro gösterimi gibi zengin bir kutlama programı sunuluyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder