15 Mayıs 2013 Çarşamba

BEYİN HAFTASI

  “Mevlana ve Yunus Gönül mimarlarımız, Atatürk ise Beyin mimarımızdır.”H.Çiçeksever

            Sosyal sorunlara duyarlı bir eğitimci, çocuğun süt saatini hisseden bir ana gibi 1999 yılında, Samsun'dan  sanat yoluyla beyni geliştirmek, kişisel gelişimi hızlandırmak, kendi köklerinden beslenmek amacıyla sanatla eğitim yapmaya karar verdiğimde  ne kadar zor ve uzun bir yol seçmiştim. İşte bu amacıma uygun olarak Türkiye’de ilk defa “BEYİN DOSYASI” hazırlamış ve gelecek nesillere beynin beslenmesinin önemine vurgu yapmak istemiştim. 9 defa açtığım sergilerimde bu dosyaları  armağan olarak vermiştim.

            Basından okuduğum son istatistikler  ise duyarlılığımı kanıtlar düzeyde. Türkiye Kişisel Gelişimde dünyada 85. sırada, yaşam kalitesinde ise Yunanistan 10. Sırada, Türkiye 25. Sırada. Ne yazık ki benim teşhislerim; öncelikle  büyük şehirlerdeki memur zihniyeti, okumuş insanlar arasında gördüğüm kültürel ve sanatsal eksikliklerden   kaynaklanıyordu.

             Dünya hızla akıl ekonomisine geçiş yapıyor. Beyin göçüne karşı, beyin gücünü desteklemek için, TBMM tarafından bir yılın beyin yılı ilan edilmesini ve 2006 yılı mart ayında  Türkiye’de başlamasını  önemli bir tavır olarak görüyorum..
            Bilim tarihine damgasını vuran İnsan Genom Projesi’nin ardından ABD yine dünya çapında bir  Beyin Haritası harita oluşturmayı hedefleyen bir proje üzerinde çalışıyor.
            Ülkemize ve insanımıza  son yıllarda en büyük , çok önemli  hizmet veren kişiler olarak 4 değerli insanı o kadar önemsiyorum ki;
1-Doğan Cüceloğlu
2-Üstün Dökmen
3-Yaşar Nuri Öztürk
4-Mümin Sekman
            İnsan gelişmezse, toplumlar ilerleyemez.  
            Asırlardır ihmal edilmiş halkımızla zor ve güç şartlarda kurduğu yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin  çağdaş uygarlık seviyesine yükselmesi için, insan yetiştirme , eşit eğitim yöntemleriyle ayağa kaldıran dünyadaki tek lider Atatürk olduğu için bu yüzyılın tabiriyle, otuz yıl eğitimcilik  deneyimlerimle   Başöğretmen Atatürk’ü beyin mimarı olarak görmüşümdür.
Fiziksel ve ruhsal olarak beyni ne kadar iyi beslersek o kadar ürün alabiliriz,o kadar hızlı ilerleyebiliriz.
 Bir Alman araştırmacı diyor ki; %85 zeka seviyesine sahip bu Türk milleti ne yaparda bu zekayı liseden sonra %20'ye düşürür!!!
"Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur."





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder