11 Haziran 2015 Perşembe


SADUN BORA

Dünyayı dolaşan ilk Türk denizcisi olan Sadun Boro, 10,5 metre boyunda Kısmet isimli teknesi 1963’te Salacak’tan yola çıkarak,  Üç yıl süren dünya seyahatinin  anıları Hürriyet Gazetesinde yayımlandı. Bu anılar, daha sonra “Pupa Yelken” adlı kitapta toplandı.

 1986 yılında Sinop’a uğramışlardı. Sinop Aşıkları Danimarka’lı dostlarım Soffy &Pala beni aradılar meşhur birinin geldiğini söylediler, hemen Saray Restoran’ta buluştuk. Küçük şehrin nimeti tabi kısa sürede buluşabilmek. Güzel bir akşam geçirdik. Sadun Bora için sürpriz ise neydi biliyor musunuz?

1965’te de Alman asıllı eşi Oda Boro ile beraber dünya turuna çıktıklarında tüm basınımız heyecanla duyurdu. İlk duraklarının Kanarya Adaları olacağı söylendi. Hatta onlara Kanarya Adaları’nda aldıkları ünlü kedileri Miço  seyahatleri boyunca eşlik etmiş ve Miço meşhur olmuştu.

Adaya vardıklarında Türkiye’den resmi erkandan sağ-salim ulaştıkları için tebrik telgrafları çekilmişti, sade vatandaş olarak bir tek benim adım vardı Hürriyet gazetesinde hala saklıyorum.. Söylediğimde hatırladı, gülümsedi, merak etmiştim dedi. Hem şehrinizi hem sizi görmek ilginç oldu dediler.

Hayat anlamlı tesadüflerle dolu, bir halka tamamlanacağı zaman herkes birleşiyor.

 Oğlumun yaşı gereği, o sırada    Kolej sınavları ve İngiltere’ye dil öğrenmek için gitmelerin gündemde olduğu bir zamandı, ne tavsiye edersiniz demiştim.  Eşi Oda Bora bana en yararlı şeyin, lise çağında tren biletiyle Avrupa’yı dolaşmak olduğunu söylemişti. Şimdi ben tecrübelerim sonucunda aynı tavsiyede bulunuyorum.

Batılı olmak, batılı düşünce tarzı, aşmış insanlarla olmak insanın hayatına anlam katıyor.

Bir düşünür der ki;

“alim ile oturan alır mertebe, cahil ile oturan döner merkebe..” 

  Boro ailesi 1977-1979 arasında, o zaman sekiz yaşında olan kızları Deniz’le beraber Karayip Adaları’nı, Amerika’nın doğu sahillerini gezdi. 1980’den sonra Bodrum ve Gökova Körfezi’nde yaşadı. Özellikle Gökova, Göcek, Fethiye gibi güney Ege kıyılarının korunması için çok uğraştı.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder